Patrzysz na wypowiedzi znalezione dla zapytania: światła ksenonowe





Temat: Xenony do Laguny
Takimi zarowkami to mozna sobie w t***u swiecic Jak chcesz miec efekt
swiatel ksenonowych to kup Philips cool vision czy jakos tak albo  jakies
osramy
A co do typu zarowek to sam go sprawdz .Najlepiej wyjmij jedna zarowke i
zobacz bo montowane byly rozne Ja mam np H7
Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: swiatla ksenonowe projekcyjne pl->pl (docelowo cs)
Ludek Vasta pisze:


Witam,

tlumacze teraz tekst o swiatlach xenonowych do samochodow,
najprawdopodobniej ulotke lub strone internetowa z informacjemi o
zestawie do zamiany zwyklych swiatel na swiatla xenonowe.


Podaj producenta i typ.


Mam w zwiazku z tym dwa pytania:

***

"Światła ksenonowe projekcyjne (soczewkowe) są nowatorskim rozwiązaniem,
wykorzystuje zasadę soczewki, co pozwala na uzyskiwanie efektów znacznie
lepszych od zwykłych świateł ksenonowych."

Co to sa "światła ksenonowe projekcyjne (soczewkowe)" i czym one sie
roznia od "zwyklych swiatel ksenonowych"? Google nie zna. Czy moze zna
ktos angielski odpowiednik? A moze tam jest blad i mialo tam byc "od
zwyklych swiatel _halogenowych_"?

***

Drugie pytanie, to tak naprawde chce sie tylko utwierdzic: Co to sa
"palniki" xenonowe? Czy chodzi o "zarowki" xenonowe? Slowo "palnik"
wedlug slownikow nie ma takiego znaczenia.


[...]

Lampa ksenonowa nie jest żarówką, to lampa wyładowcza.
http://felicia.autokacik.pl/pages/zarowki/zarowki.htm
ale palnik występuje:
http://www.xenony.pl/co-to-sa-xenony.html
pozdr. Jerzy

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Ksenony w garbie :)
Oto pare tekstow z roznych stron na temat swiatel ksenonowych:
UWAGA!

Jeżeli Państwa samochód nie jest wyposażony w urządzenie myjące oczyszczające
szkło reflektora i urządzenie poziomujące, to przy montażu zamiennym w
reflektory ksenonowe auto musi w nie zostać doposażone. Polecamy przeprowadzić
montaż uzupełniający tylko w specjalistycznych warsztatach.

http://www.xenony.pl/xenony.html#przepisy
polecam ten link powyzje tam jest wszytko wyjanione jesli chodzi o przepisy
a tak wogole to ten link polecam tam jest chyba wszytko o xenonach
http://www.xenony.pl/

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Ksenony

Pytanie lekko z boku:  jak w bi-ksenonach można "pomrugać" długimi?
Zakładając że w danej chwili nie mamy w ogóle włączonych świateł (wbrew
prawu), to przecież chwilę potrzeba, żeby ksenony się zajarzyły.  Czy
rozpalenie jest na tyle szybkie, że nie sprawia tu problemu?  Czy też do
sygnałów ostrzegawczych są wtedy używane jakieś osobne światła?


Nie wiem jak to jest zrobione, ale np. w nowej Antarze mrugałem w ten sposób
długimi i od razu daje pełne światło ksenonowe długie - nie ma efektu
rozgrzewania (albo i jest ale to mignięcie jest już mocne - może jak dłużej
się przytrzyma to będzie jeszcze mocniej świeciło) Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Nieryginalny Xenon i pokladowy komputer


krzyss wrote:

swoja droga uklad
do poziomowania tez zrobiles ?

Po co?


OIDP taki jest wymog.
swiatla ksenonowe sa bardzo jasne i gdy np. siadzie tesciowa i jej 2
kolezanki z tylu i wrzucicsz ich torby z zakupami do bagaznika, swiecisz
zbyt wysoko i oslepiasz jadacych z naprzeciwka.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Nieryginalny Xenon i pokladowy komputer
Dnia Fri, 10 Nov 2006 08:26:58 +0100, GrzegorzG napisał(a):

krzyss wrote:

swoja droga uklad
do poziomowania tez zrobiles ?

Po co?

OIDP taki jest wymog.
swiatla ksenonowe sa bardzo jasne i gdy np. siadzie tesciowa i jej 2
kolezanki z tylu i wrzucicsz ich torby z zakupami do bagaznika, swiecisz
zbyt wysoko i oslepiasz jadacych z naprzeciwka.


Gdzies czytałem że tez muszą być jeszcze spryskiwacze reflektorów...

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Nieryginalny Xenon i pokladowy komputer

OIDP taki jest wymog.
swiatla ksenonowe sa bardzo jasne i gdy np. siadzie tesciowa i jej 2
kolezanki z tylu i wrzucicsz ich torby z zakupami do bagaznika, swiecisz
zbyt wysoko i oslepiasz jadacych z naprzeciwka.

Gdzies czytałem że tez muszą być jeszcze spryskiwacze reflektorów...


potrzebę samopoziomowania rozumiem ale nie wiem po co są wymagane
spryskiwacze.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Nieryginalny Xenon i pokladowy komputer

GrzegorzG wrote:
swoja droga uklad
do poziomowania tez zrobiles ?

Po co?

OIDP taki jest wymog.
swiatla ksenonowe sa bardzo jasne i gdy np. siadzie tesciowa i jej 2
kolezanki z tylu i wrzucicsz ich torby z zakupami do bagaznika, swiecisz
zbyt wysoko i oslepiasz jadacych z naprzeciwka.


Nie oslepiam, bo obnizam swiatla recznie.
Co dalej wymyslisz?

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: 1.9TDI- zwiększające się obroty

Filip KK wrote:
Użytkownik freak napisał:

Przeplywka, sonda, kable wn. etc. etc.

LOL, stawiam na kable WN :-D

Zakladamy sie o stara wodki, ze u mnie poszly kable wn i bylo przebicie,
przez to lataly obroty na biegu jalowym ?!


Chłopie nie zakładaj się tylko przeczytaj,
Gdze Ty znajdziesz kable WN w Dieslu ??
Chyba że jak ma światła ksenonowe to gdzieścik w pobliżu ich właśnie :P

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: 1.9TDI- zwiększające się obroty
Użytkownik Cezary Daniluk napisał:

Chłopie nie zakładaj się tylko przeczytaj,
Gdze Ty znajdziesz kable WN w Dieslu ??
Chyba że jak ma światła ksenonowe to gdzieścik w pobliżu ich właśnie :P


Moj blad, moj blad, caly czas myslalem o benzyniaku. :)
Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Żarówki Xeon - opinie


A jesli beda dobrze
ustawione, to brak samopoziomowania nie spowoduje duzo wiekszej
uciążliwosci dla kierujacych z przeciwka.


To samopoziomowanie to pryszcz w przypadku zabrudzonych swiatel. Wiadomo, ze
swiatlo ksenonowe odbija sie od brudu na reflektorze i potrafi razic. Przy
stanie naszych drog, gdzie czasami musze co minute uzywac spryskiwacza by
zmyc syf z szyby reflektory nie sa w lepszym stanie.

Pozdrawiam

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Żarówki Xeon - opinie


| A jesli beda dobrze
| ustawione, to brak samopoziomowania nie spowoduje duzo wiekszej
| uciążliwosci dla kierujacych z przeciwka.

To samopoziomowanie to pryszcz w przypadku zabrudzonych swiatel. Wiadomo,
ze
swiatlo ksenonowe odbija sie od brudu na reflektorze i potrafi razic. Przy
stanie naszych drog, gdzie czasami musze co minute uzywac spryskiwacza by
zmyc syf z szyby reflektory nie sa w lepszym stanie.


Ale w takich warunkach spryskiwacz reflektorów to też raczej puder na syfa a
nie rozwiązanie. Wyczyścić światła to może wycieraczka albo szmata a nie
psik psik (tak wiem, pod ogromnym ciśnieniem) po którym i tak kupa syfu
zostaje. Zresztą zobacz sobie w tej pogodzie jak wyglądają klosze aut z
ksenonami.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Xenonowe światła w zwykłych autach???


Szymon wrote:
| zakladaja - sam kiedys szukalem i znalazlem - w mojej Corsie
| przerobka instalacji na Xenon wyszla na 1500 PLN

Ciekawe ile bym dał do Civica ?
A tak w ogóle: czym różnią się żarówki BLUE VISION od lapm xeonowych ?


Blue Vision to zarowka halogenowa, usprawniona technologicznie w
porownaniu ze "zwykłą" halogenowka, a ksenon to tzw. lampa wyladowcza.
Roznice sa diamteralne. Inne zasilanie i wymagane dodatkowe "bajery" w
instalacji w przypadku ksenonu, np. starter.
Strumien swiatla ksenonowego jest nieporownywalnie wiekszy, z tego co
pamietam o ok. 3 razy. (chyba 1000 lm kontra ponad 3000 lm).


Przyznam, że myślałem, że to to samo, i że wystarczy wsadzić nowe żarówki do
starego klosza i po temacie ?
Moglibyście mnie oświecić ?


Niestety nie jest tak łatwo. M. in. dlatego, ze ksenon potrzebuje
dodatkowych elementow instalacji oraz wyższego napiecia (85V, moze
dochodzic nawet do ok. 100V). Oczywiscie mimo skomplikowania
instalacji wszystko (poza cena :) przemawia na korzysc ksenonu.
Większa wydajnosc swietlna przy sporo mniejszym poborze mocy i
trwalosc, ktora dla ksenonu osiaga chyba granice 3 tys. godzin, co w
porownaniu z chyba 600-700 godzin halogenowki daje pelny obraz nowej
technologii :-) A przerobic napewno się da, tylko trzeba znalezc
firmę, ktora sie zajmuje takimi rzeczami, no i zeby przerabiali akurat
instalacje w Hondach.

Pozdrawiam
MrK

Czarna Foka [Gliwice]

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Nie sa wymagane spryskiwacze przy xenonach!


Carlosky wrote:

| Spryskiwacze sa
| do swiatel mijania na xenonach.

a czemu by to mialo niby sluzyc?
po co mi spryskiwacze?
nie bardzo rozumiem dlaczego normalne reflektory nie potrzbuja owych
spryskiwaczy, a xenony koniecznie?


Dlatego, ze xenon daje duzo silniejszy strumien swiatla niz
halogen a zdecydowana wiekszosc lamp xenonowych to reflektory
projekcyjne. Poszukaj w inecie albo w gazetach bo tam znajdziesz
wyjasnienie dlaczego sa spryskiwacze przy swiatlach mijania z
xenonem.
Oto co mozna znalesc w inecie:
"Bardzo jasne światło ksenonowe mogłoby stanowić ryzyko
oślepienia jadących z przeciwka bez zastosowania dodatkowych
środków, szczególnie wobec zmieniającego się obciążenia pojazdu
(zmiana kąta padania) oraz zanieczyszczania klosza (defleksja
strumienia świetlnego w obszar oślepiania).
Przepisy homologacyjne biorą te uwarunkowania pod uwagę.
Według ECE reflektory ksenonowe świateł mijania mogą być
stosowane tylko wraz z automatycznym układem poziomowania
reflektora oraz systemem oczyszczania klosza, uzależnionych od
charakterystyki układu jezdnego pojazdu. "
A do tego obrazki co sie dzieje z silnym strumieniem swiatla
projekcyjnego xenonowego gdy na szkle reflektora sa
zanieczyszczenia. Radze poszeprac po zachodnich stronach bo na
naszych prawie nic w tym temacie nie ma (kiedys w AutoSwiecie
byl tekscik z AutoBilda o swiatlach xenonowych).

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Nie sa wymagane spryskiwacze przy xenonach!

.


Oto co mozna znalesc w inecie:
"Bardzo jasne światło ksenonowe mogłoby stanowić ryzyko
oślepienia jadących z przeciwka bez zastosowania dodatkowych
środków, szczególnie wobec zmieniającego się obciążenia pojazdu
(zmiana kąta padania) oraz zanieczyszczania klosza (defleksja
strumienia świetlnego w obszar oślepiania).
..........
A do tego obrazki co sie dzieje z silnym strumieniem swiatla
projekcyjnego xenonowego gdy na szkle reflektora sa
zanieczyszczenia.


dzieki za wyjasnienia
no prosze, czlowiek jednak  uczy sie cale zycie :-)
 nie mialem o tym pojecia, cieszylem sie tylko ze mam dobra widocznosc i juz
:-))
ale tak naprawde to rownie dobrze samemu mozna je przetrzec co jakis
czas....
pozdrawiam,

 carlo, /passat z xenonem bez spryskiwaczy :-) /
 *********************************
Skydive & Altitude & FreeFly

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: nissan primera p11.144, pytanie


"bobee" <bobeeeWYT@poczta.onet.plwrote in message a tak na marginesie , to
xeony


xenony, albo po polsku ksenony.


z zalozenia maja wycieraczki ?


Nie koniecznie wycieraczki a spryskiwacze.


to czyms jest powodowane ?.


Powodowane jest tym, że brudne klosze tak rozpraszają światło ksenonowe, że niemiłosiernie oślepiają innych.

Pozdr.

Pete

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: samochody a stereotypy ich właścicieli


zbych wrote:
mercedes - wypasiony nowobogacki ze sloma w butach


I tu się zgodzę!
Jechałem jakiś czas temu do Gdańska i zobaczyłem za sobą zbliżające się
ksenonowe światła. Mignąłem prawym kierunkiem, zjechałem na bok.
Samochodem okazał się Mercedes (nawet ładny, srebrny jak moja Corsa ;)
) z kierunkami w luserkach. Podczas wyprzedzania nie włączył ani lewego
ani prawego już po, o podziękowaniu też nie ma mowy, a kilkaset metrów
dalej zjeżdżając na parking (czy do jakiejś jadłodajni) prawie zatrzymał
się i zjechał z ulicy-też bez kierunkowskazu.
Pomyślałem, że pewnie sprzedał wszystkie tuczniki i prawie wszystkie
buraki a za kasę kupił samochód. Prawie wszystkie buraki sprzedał, bo
ostatmi i największy mu został i jechał w tym samochodzie.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: reflektory xenonowe

nie bedzie łatwo. Spryskiwacze i samopoziomowanie to najmniej ważne
elementy, najbardziej wazna jest optyka. Sam tego raczej nie zrobisz
(chyba
że się chesz pobawić i orientujesz się w technice oświetlenia do
samochodów), a za przeróbkę będziesz musiał sporo zaplacić
same elementy to palniki+ przetwornice okolo 600PLN, soczewki okolo 200PLN
i
dalej duzo pracy i jeszcze szlifowanie szkieł.
Pakowanie samych xenonow do istniejacych reflektorow nie ma sensu


a nie orientujecie się może jak wygląda sprawa dokupienia już
przystosowanych reflektorów do uno? czy w ogole cos takiego jest osiągalne?

druga sprawa: znajomy zainstalowal sobie swiatla ksenonowe w troche lepszym
aucie, z tymze na miejsce h4 wlozyl takie ksenony, ze przy dlugich swieci z
halogenów...
nie zmienial przy tym samych reflektorów - jedynie zmienil zarowki, dodal
przetworniki (nawet nie zainstalowal ukladu poziomujacego), wszystko
podlaczyl
pokazywal mi kiedys zdjecia jak to wyglada i musze przyznac ze cos takiego
by mnie w zupelnosci zadolowilo - na oko to jakies 100% wiecej swiatla ;)
tylko teraz pytanie - czemu jest to zle rozwiazanie? (dodam ze mijalem sie z
nim pare razy i swiatlo mnie nie razilo - bylo jak ze zwyklego nowego auta)

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Żarówki xsenonowe w zwykłym aucie?


| 3. konieczny jest uklad samopoziomowania + spryskiwaczy reflektorow -
kolejny
| 1000-2000 zaleznie od marki

bede bardzo wdzieczny za wyjasnienie praktycznego sensu montowania ww.
elementow :)


prawo kraju, w którym mieszkasz :)
Konkretniej Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Transportu w sprawie
Warunków Technicznych i Wyposażenia Pojazdów. Jest tam jak byk napisane, że
musisz posiadać wyżej wymienione elementy jeśli chcesz mieć oświetlenie
ksenonowe.

Z praktycznego punktu widzenia chodzi o to, że wiązka świateł ksenonowych
ma bardzo dużą jasność, w związku z tym nawet na małych wybojach oślepiasz
kierowców jadących z naprzeciwka. Nie mówiąć już o jeździe pod górę albo
przeładowaniu auta. Dlatego tak ważny jest układ samopoziomujący.

Jeśli klosz takiej lampy jest zabrudzony to dochodzi do odbicia
wewnętrzengo światłą i wiązka zostanie mocno rozproszona i znowu oślepiasz.
Dodatkowo bez spryskiwacza żarówka dostanie światło odbite od brudu co
spowoduje stopniowy wzrost jej temperatury i przepali ci się w ciagu
godziny lub dwóch.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Żarówki xsenonowe w zwykłym aucie?
Skalpel <skal@ft38.internetdsl.tpnet.plnapisał(a):


Z praktycznego punktu widzenia chodzi o to, że wiązka świateł ksenonowych
ma bardzo dużą jasność, w związku z tym nawet na małych wybojach oślepiasz
kierowców jadących z naprzeciwka. Nie mówiąć już o jeździe pod górę albo
przeładowaniu auta. Dlatego tak ważny jest układ samopoziomujący.


Wbrew obiegowej opinii, układ samopoziomujący nie jest w stanie korygować
wiązki świateł, gdy auto podskakuje na wybojach. Jest do tego zdecydowanie
za wolny.


Jeśli klosz takiej lampy jest zabrudzony to dochodzi do odbicia
wewnętrzengo światłą i wiązka zostanie mocno rozproszona i znowu
oślepiasz.


Stopień usuwania brudu za pomocą samych spryskiwaczy mogę jedynie
określić jako żenujące :) Jakieś efekty widać jedynie w przypadku
maksymalnego upaćkania błotem.
Aby naprawdę oczyścić reflektor oraz poprawić strumień światła i tak
zawsze po spryskaniu, trzeba się pofatygować aby ręcznie przetrzeć.


Dodatkowo bez spryskiwacza żarówka dostanie światło odbite od
brudu co spowoduje stopniowy wzrost jej temperatury i przepali ci się w
ciagu godziny lub dwóch.


Nie ma to znaczenia. Xenon emituje mało ciepła. Znacznie mniej niz
klasyczna żarówka.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Żarówki xsenonowe w zwykłym aucie?
Dnia Sun, 8 May 2005 12:52:48 +0200, Skalpel napisał(a):


| Mozesz podac nr DU i najlepiej zacytowac ?
| J.


regulacje europejskie o numerach:
ECE R48 dotycząca ogólnych warunków oświetlenia
ECE R98 dotyczące świateł ksenonowych

w regulacji R48 proszę zwrócić uwagę na punkt 6.2.6.2.1 oraz 6.2.6.1.2
w regulacji R98 proszę zwrócić uwagę na punkt 5.2 i 5.2.1

regulacje do znalezienia na http://www.unece.org
niestety tylko po angielsku i francusku

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Żarówki xsenonowe w zwykłym aucie?
Hello Skalpel,

Sunday, May 8, 2005, 2:33:50 PM, you wrote:


| Mozesz podac nr DU i najlepiej zacytowac ?
regulacje europejskie o numerach:
ECE R48 dotycząca ogólnych warunków oświetlenia
ECE R98 dotyczące świateł ksenonowych


Mowa była o _polskim_ przepisie. Nadal czekamy na DU.

[...]

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Żarówki xsenonowe w zwykłym aucie?


| Mozesz podac nr DU i najlepiej zacytowac ?
| regulacje europejskie o numerach:
| ECE R48 dotycząca ogólnych warunków oświetlenia
| ECE R98 dotyczące świateł ksenonowych

Mowa była o _polskim_ przepisie. Nadal czekamy na DU.


Chciałem zauważyć, że:
1. Polska podpisała tą regulację i tym samym stało się to prawo
obowiązujące u nas.
2. Znajdujemy się obecnie na terenie Unii Europejskiej czy to się komuś
podoba czy nie, tak więc regulacje unijne są obowiązującym u nas prawem (i
to nawet nadrzędnym)

Zresztą np. problem przyciemnianych szyb: reguluje go regulamin EKG ONZ
który jak wiadomo też jest regulaminem międzynarodowym. Dzienników Ustaw
nie mam ochoty wertować, w przytoczonym przeze mnie wcześniej
rozporządzeniu rzeczywiście nic nie było na ten temat (moja pomyłka).
Widziałem na stacji diagnostycznej jak auto bez układu czyszczenia ksenonów
oblało przegląd i miało zatrzymany dowód rejestracyjny. Jeśli nie wystarczy
to co podałem (a powinno) to mogę podjechać na tą stację i zapytać
diagnosty - zobaczymy na co się powoła.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Żarówki xsenonowe w zwykłym aucie?


On Sun, 8 May 2005 14:33:50 +0200,  Skalpel wrote:
Dnia Sun, 8 May 2005 12:52:48 +0200, Skalpel napisał(a):
| Mozesz podac nr DU i najlepiej zacytowac ?
| J.
regulacje europejskie o numerach:
ECE R48 dotycząca ogólnych warunków oświetlenia
ECE R98 dotyczące świateł ksenonowych

w regulacji R48 proszę zwrócić uwagę na punkt 6.2.6.2.1 oraz 6.2.6.1.2


Slowa tam nie widze jakoby stosowalo sie tylko do lamp ksenonowych.


w regulacji R98 proszę zwrócić uwagę na punkt 5.2 i 5.2.1


Czytam, czytam .. i nijak mi nie chce wyjsc ze jakis automatyczny
uklad samopoziomowania jest wymagany.

A gdzie ten spryskiwacz ?

J.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Panowie Pomocy !!!
Adambo napisał(a) w wiadomości: <37E2551E.92E03@polbox.com...


Odpowiedź jest prosta - wystarczy wyjąć wszystkie pety z popielniczki,
zapalniczka jest na samym dole.


Nieeee! nie mozna tak tego zrobic. Pzreciez zmieni sie srodek ciezkosci i
testu losia nie przejdziesz! Do teg ojesli wyjmiesz wszystkie pety, czujnik
wylaczy system ESP na 5 i 7 kole! Wiec uwazaj...


W katalogu z akcesoriami samochodowymi
do trabanta 601 na sezon 1999/2000 widziałem specjalny odkurzacz do


wysysania starych petów z dna popielniczki.

kupilem taki. Jestem bardzo zadowolony! Ma on specjalny czujnik, zeby z
powodow wyzej opisanych nie wyciagnac wszystkich petow.


A swoją drogą to chyba w
nowym modelu mają to poprawić, bo wielu klientów podobno narzeka, że


popielniczka ma średnicę 2cm a głębokość 20cm i do tego zapalniczka jest na
dole.

Tak, od modelu 2002/2003 popielniczka bedzie miala 30 cm glebokosci i 3
srednicy. A zapalniczke przeniosa do komory silnika dla ulatwienia dostepu
(miedzy centralka GDi a komputerem pokladowym)
 Do tego podobno lifting przeprowadza i ksenonowe swiatla z tylu zamontuja.

    Pozdrawiam
_____________
Lukasz  Jonczyk

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 mailto: luk@jonczyk.z.pl
 www.vwpolo.z.pl - wszystko o VW Polo- juz wkrotce!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Zestawy xenon

"Kanderka" <alicjawilc@brakpelnegoadresu.plwrote in message



Może ktoś orientuje się w temacie przerabiania lamp zwykłych na xenon?
Zamierzam kupić lampy soczewkowe H7+D2S, ale problemem zostaje wybór
pozostałych elementów. Jest tyle różnych zestawów, że nie można się w tym
połapać.
http://www.allegro.pl/item161118528.html
http://www.allegro.pl/item159213501.html
http://www.allegro.pl/item160637134.html
http://www.allegro.pl/item161583312.html
http://www.allegro.pl/item159882105.html
i wiele, wiele innych ofert. Jaka jest pomiędzy nimi różnica?
Zastanawiałam
się nad tym ostatnim zestawem - widzę, że jest nadruk "Japan", a więc to
nie
"China" :)
Czy ktoś może mi pomóc znaleźć odpowiedni zestaw w cenie do 700zł? Może
kilka linków do aukcji polecanych zestawów?


Nie da się. Swiatła ksenonowe muszą być obowiązkowo wyposażone w zmywanie i
w wycieraczki (taki jest wymóg prawny). Przygotuj z 5000 zł.

MK

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Zestawy xenon
On Tue, 30 Jan 2007 21:58:04 +0100, "Sanctum Officium"


<k@gdzies.tam.w.plwrote:
Nie da się. Swiatła ksenonowe muszą być obowiązkowo wyposażone w zmywanie i
w wycieraczki (taki jest wymóg prawny).


Spryskiwacze tak. System poziomowania automatycznego tak. Ale
wycieraczki?

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Zestawy xenon

Użytkownik "jerzu" wrote


| Nie da się. Swiatła ksenonowe muszą być obowiązkowo wyposażone w zmywanie
| i
| w wycieraczki (taki jest wymóg prawny).

Spryskiwacze tak. System poziomowania automatycznego tak. Ale
wycieraczki?


Może chodzi o te wycieraczki na przedniej szybie. :)

Pete

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Zestawy xenon

"jerzu" <to_jest_fajans.je@poczta.onet.plwrote in message



On Tue, 30 Jan 2007 21:58:04 +0100, "Sanctum Officium"
<k@gdzies.tam.w.plwrote:

| Nie da się. Swiatła ksenonowe muszą być obowiązkowo wyposażone w zmywanie
i
| w wycieraczki (taki jest wymóg prawny).

Spryskiwacze tak. System poziomowania automatycznego tak. Ale
wycieraczki?


No dobra, pomyliło mi się ;-)

MK

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Zestawy xenon
Sanctum Officium napisał:


Nie da się. Swiatła ksenonowe muszą być obowiązkowo wyposażone w zmywanie i
w wycieraczki (taki jest wymóg prawny). Przygotuj z 5000 zł.


ZTCP kruczek prawny - w przypadku auto od 2005 roku wzwyż. jeśli zestaw
będzie miał homologację europejską to można zakładać. nawet jeśli to
jest "zestaw do obecnych reflektorów". niestety. takie auta mają zwyczaj
ślepić.

co więcej mając citroena z hydro teoretycznie również ma się
autopoziomowanie - bo buda się poziomuje.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Wymiana żarówek na "xenony"

"Hobbes" <joesz@poczta.onet.plwrote in message



Jak w temacie. Co sądzicie o wymianie zwykłych żarówek H7 na tzw.
"xenonowe"? Co sądzicie na temat dostepnych na Allegro (można dostać
komplet
już za dwadzieścia kilka złotych)? Czy ktoś to testował? Czy dać sobie
raczej spokój?


Komplet świateł ksenonowych kosztuje koło 2000 zł. To za 20 zł to chyba
raczej zwykła żarówka do zwykłych świateł i nie da nic więcej ponad zwykłą
żarówkę.

MK

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Wymiana żarówek na "xenony"

"Wodz" <wod@o2.plwrote in message



Dnia Sat, 4 Nov 2006 23:08:46 +0100, osoba podająca się za "Hobbes",
prawie
psując klawiaturę, nagryzmolił(a) taki oto tekst:

| Dokładnie...
| Jestem jednak ciekaw, czym róznią się od tradycyjnych?

Dają one bielsze, o niebieskim odcieniu, światło.
IMO oświetlają (może jest to lepiej widoczne) drogę przed pojazdem.


Czemu prducenci tego nie stosują skoro to niby takie dobre? Moim zdaniem te
"xenony" to takie coś jak magnetyzery.


Na prawdziwe xenony trzeba wydać majątek. Może nie na same żarówki (jeśli
można je tak nazwać), ale na cały osprzęt do nich.
IMO nieopłacalna zmiana.


Prawdziwe światła ksenonowe podobno dużo dają.

MK

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Wymiana żarówek na "xenony"
Dnia Sat, 4 Nov 2006 23:25:32 +0100, osoba podająca się za "Sanctum
Officium", prawie psując klawiaturę, nagryzmolił(a) taki oto tekst:


Czemu prducenci tego nie stosują skoro to niby takie dobre? Moim zdaniem te
"xenony" to takie coś jak magnetyzery.


Nie twierdze, że są świetne. _Wyrażałem tylko swoją opinię_
Zgadza się to tylko taki bajer. Jedno wolą biało/zółtawe światła, inni
żółte, a inni biało/niebieskawe.


Prawdziwe światła ksenonowe podobno dużo dają.


Prawdziwe światła xenonowe dają dużo jaśniejsze światła od zwykłych
żarówek. Jak zapewne wiesz światło wytwarzane jest tam przez wyładowania
(wyładowanie?) elektryczne. Zawsze też oświetlają daną odległość przez auto
regulacje, przez co nigdy na wybojach i wzniesieniu nie oślepisz innych
uczestników ruchu (chyba że zapomnisz zmienić światła z drogowych na
mijania ;P) .

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Wymiana żarówek na "xenony"

"Ukaniu" <L99ukaszWYWA@gazeta.plwrote in message



| Prawdziwe światła xenonowe dają dużo jaśniejsze światła od zwykłych
| żarówek. Jak zapewne wiesz światło

Jechałeś autem z ksenonami w deszczu i szarówce ? - koszmar. Nic nie
widać -
we mgle pewnie bęzie jeszcze większa lipa.


Piszesz o prawdziwych światłach ksenonowych czy o tych z Allegro po 20 zł?

MK

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Wymiana żarówek na "xenony"


Dnia Sat, 4 Nov 2006 23:25:32 +0100, osoba podająca się za "Sanctum
Officium", prawie psując klawiaturę, nagryzmolił(a) taki oto tekst:

| Czemu prducenci tego nie stosują skoro to niby takie dobre? Moim zdaniem
te
| "xenony" to takie coś jak magnetyzery.

Nie twierdze, że są świetne. _Wyrażałem tylko swoją opinię_
Zgadza się to tylko taki bajer. Jedno wolą biało/zółtawe światła, inni
żółte, a inni biało/niebieskawe.

| Prawdziwe światła ksenonowe podobno dużo dają.

Prawdziwe światła xenonowe dają dużo jaśniejsze światła od zwykłych
żarówek. Jak zapewne wiesz światło wytwarzane jest tam przez wyładowania
(wyładowanie?) elektryczne. Zawsze też oświetlają daną odległość przez
auto
regulacje, przez co nigdy na wybojach i wzniesieniu nie oślepisz innych
uczestników ruchu (chyba że zapomnisz zmienić światła z drogowych na
mijania ;P) .


Ta samoregulacja działa z pewnym opóźnieniem więc na typowej polskiej
wyboistej drodze gdy auto podskakuje to będzie oślepiało. To co kompensuje
to ostre hamowanie lub przyspieszanie i oczywiście obciążenie.

Jak dla mnie w szarówie i w deszczu jest OK. Mogą się wydawać dziwne bo to
jednak są soczewki z bardzo wyraźną granicą pomiędzy dobrze oświetlonym
odcinkiem przed autem a totalną ciemnością tuż za nim. Tutaj podskakiwanie
na polskich drogach potrafi pomóc.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Wymiana żarówek na "xenony"


Piszesz o prawdziwych światłach ksenonowych czy o tych z Allegro po 20 zł?


O prawdziwych, widmo światła jest szerokie i pięknie się rozszczepia we mgle
czy innej wodzie w powietrzu. No i na mokrym asfalcie też nie wiele widać.
Miałem "przyjemność" jeździć S-ką MB z ksenonami, pewnie na gładkich drogach
Saint Tropez się sprawdzają ale nasza szara mokra mglista jesień ... Polonez
z żółtymi selektywnymi przy nim to był synonim jakości oświetlenia drogi.

Pozdrawiam Łukasz

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Wymiana żarówek na "xenony"
On Sat, 4 Nov 2006 23:49:25 +0100, "Sanctum Officium"


<k@gdzies.w.plwrote:
"Ukaniu" <L99ukaszWYWA@gazeta.plwrote in message

| | | Prawdziwe światła xenonowe dają dużo jaśniejsze światła od zwykłych
| żarówek. Jak zapewne wiesz światło

| Jechałeś autem z ksenonami w deszczu i szarówce ? - koszmar. Nic nie
widać -
| we mgle pewnie bęzie jeszcze większa lipa.

Piszesz o prawdziwych światłach ksenonowych czy o tych z Allegro po 20 zł?


Pewnie o prawdziwych - w pewnych warunkach nadmiar niebieskich
skladowych widma ciezko pogarsza widocznosc podswietlajac mgle - tam
gdzie zoltawe swiatlo zwyklej zarowki sie przebija tam ksenony moga
postawic sciane mleka przed szyba.

Rozwiazaniem jest odciecie tej czesci widma za pomoca filtru
optycznego - moze byc zalozony na zrodlo swiatla a moze tez byc
zalozony na oczy - w postaci zoltych okularow. Warto takowe miec w
samochodzie a juz szczegolnie wlasnie jak sie ma ksenony.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Wymiana żarówek na "xenony"
Grejon napisał(a):


| Podobno do świateł ksenonowych (tych prawdziwych, nie tych za 20 zł) jest
| wymóg prawny stosowania spryskiwaczy reflektorów. Prawda to?

Prawda. I systemu autoregulacji też.


Ciekawe czy na przegladzie to kontroluja :D stawiam skrzynke browaru ze
nie :D

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Wymiana żarówek na "xenony"
Użytkownik "Sanctum Officium" <k@gdzies.w.plnapisał


Podobno do świateł ksenonowych (tych prawdziwych, nie tych za 20 zł) jest
wymóg prawny stosowania spryskiwaczy reflektorów. Prawda to?


Nie, konieczny jest uklad oczyszczania kloszy reflektorow.

Pozdr

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Ksenony bez spryskiwaczy - policja w PL i DE


czy przepisy mowia, ze posiadajac lampy ksenonowe wymagane jest rowniez
posiadanie spryskiwaczy??? :-O


Tak, ale nie podam ci linka bo nie chce mi sie szukac. Raz to juz tu bylo.
Zreszta taki samochod nie uzyskalby homologacji.


ciekaw jestem dlaczego? czy ktos zna odpowiedz?


Swiatlo ksenonowe bardzo zalamuje sie na "przeszkodach" czyli na
zanieczyszczonym reflektorze powodujac klasyczne oslepienie ludzi przed
soba.

Pozdrawiam

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Ksenony -urzadzenie do czyszczenia szkiel reflektora(?)


nie... nie ... chodzi o przeciwmgielne w Busie;-))
takie dostawiane na zderzak ...


Spryskiwacze wymagane sa jedynie do swiatel zasadniczych (mijania). Zarowno
przeciwmgielne jak i dalekosiezne (wszelkie pomocnicze) swiatla ksenonowe
(H.I.D.) nie wymagaja ani spryskiwacza, ani samopoziomowania.

Andy

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Ksenony -urzadzenie do czyszczenia szkiel reflektora(?)

"Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki" <azd@fourpi.com.plwrote in message


| nie... nie ... chodzi o przeciwmgielne w Busie;-))
| takie dostawiane na zderzak ...

Spryskiwacze wymagane sa jedynie do swiatel zasadniczych (mijania).
Zarowno
przeciwmgielne jak i dalekosiezne (wszelkie pomocnicze) swiatla ksenonowe
(H.I.D.) nie wymagaja ani spryskiwacza, ani samopoziomowania.


Czyli moge sobie kupic ksenon kit  do długich :-)))) Bosko :-)))

Azrael

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Ksenony -urzadzenie do czyszczenia szkiel reflektora(?)


On Thu, 25 Apr 2002 12:47:26 +0200, Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki wrote:
Spryskiwacze wymagane sa jedynie do swiatel zasadniczych (mijania). Zarowno
przeciwmgielne jak i dalekosiezne (wszelkie pomocnicze) swiatla ksenonowe
(H.I.D.) nie wymagaja ani spryskiwacza, ani samopoziomowania.


Hm ... czy mi sie wydaje czy przeciwgmielnych nie trzeba wylaczac
widzac nadjezdzajacy z przeciwka pojazd .... to czy taki przepis ma
sens ?

J.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Ksenony -urzadzenie do czyszczenia szkiel reflektora(?)


| Bylo temu Panu co takie bzdury opowiada zadac podchwytliwe pytanie;
| dlaczego kazde auto gruoy VW z swiatlami Xenonowymi zamontowanymi w
| fabryce posiada spryskiwacze cisnieniowe przednich reflektorow.
| Ciekawe co by odpowiedzial.

a) bo to najdrozsze modele i maja full wypas - lacznie ze
spryskiwaczami :-)
b) bo w F i B trzeba, to VW robia takie, a w Polsce nie trzeba:-)


W nowym Audi A4 spryskiwacze reflektorow to opcja (nawet w najdrozszych
wersjach). Natomiast jesli zamawia sie swiatla ksenonowe, to jest to "opcja
obowiazkowa".

Andy

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: żarówki xenonowe

"Zenon Nowak" wrote

Proszę o poradę. Czy aby założyć do samochodu Nexia żarówki xenonowe
należy
zakupić do każdej z nich przetwornicę czy też mozna założyc bez
żadnych
modyfikacji. Na allegro znalazłem sprzedających, którzy twierdzą, że
należy
tylko wymienić stare halogenowe na xenonowe, inni zaś mówią o
zabudowaniu
przetwornicy dla każdej z żarówek. Do czego ma ona służyć.
Dziękuję za porady.


Zależy co to konkretnie jest.  Jeśli to są faktycznie tylko żarówki
(które nota bene ze światłami ksenonowymi oprócz nazwy nie mają wiele
wspólnego), to możesz zakładać tak jak jest.  A jeśli to są prawdziwe
ksenony (palniki D2S lub D2R), to wtedy będziesz potrzebował jeszcze
odpowiednie klosze/reflektory i przetwornice.  Spryskiwacze i
samopoziomowanie też by się przydało, jeśli miałoby to być w pełni
zgodne z prawem.

Pozdr.

Pete

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: zarowki "xenon" i pekajace reflektory

witam. slyszalem ze od tych zarowek xenonowych (ktore ostatnio robia coraz
wieksza kariere) podobno pekaja reflektory.. czy ktos to moze potwierdzic?


Myslisz swiatła ksenonowe z tymi zarówkami za 55zł
co mają w nocy kolor poodbny do nich.

jesli pekaja to czy plastykowe czy szklane?


jak wsadzisz 100w to ci mogą peknąć
na zwykłych 55/60 nie pękają

chcialem zmienic sobie zarowki na takie ale ta "plotka" mnie skutecznie


powstrzymuje..

Mam je  kupiłem za 55zł
3/4 boroków mysliało ze se xenony kupiłem
no i ludzie w nocy zjezdzają czesciej z lewego pasa
.Bo myslą ze to jakaś fura konkretna
a to tylko moj fordzik.

Jesli ci chodzi o PRAWDZIWE swiatła xernonowe
to koszt uzywanych ok 2-3 tys
i musza bys to całe lampy do danego modelu auta,
z poziomowaniem,  i spryskiwaczem na reflektory.
I konkret prądnica

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: zarowki "xenon" i pekajace reflektory

Myslisz swiatła ksenonowe z tymi zarówkami za 55zł
co mają w nocy kolor poodbny do nich.


wlasnie o tych zarowkach mowie :) reklamuja je jako "xenon-look" :D

jak wsadzisz 100w to ci mogą peknąć
na zwykłych 55/60 nie pękają


a sa takie zarowki 55? bo spotkalem sie do tej pory tylko z 100

Mam je  kupiłem za 55zł
3/4 boroków mysliało ze se xenony kupiłem
no i ludzie w nocy zjezdzają czesciej z lewego pasa
.Bo myslą ze to jakaś fura konkretna
a to tylko moj fordzik.


:D
Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: zarowki "xenon" i pekajace reflektory

On Thu, 2 Oct 2003 23:59:44 +0200, "<Andro" <an@tenbit.pl wrote:

Myslisz swiatła ksenonowe z tymi zarówkami za 55zł
co mają w nocy kolor poodbny do nich.

wlasnie o tych zarowkach mowie :) reklamuja je jako "xenon-look" :D


Jesli "ksenon-look" to albo maja blekitny filtr dichroiczny albo
blekitny filtr kobaltowy. W kazdym razie farba...

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: przednie swiatla przeciwmgielne


| Ludzie - trochę logiki - światła mijania oślepiają zdecydowanie bardziej -
| będziecie postulować jazdę na pozycyjnych?

ROTFL! Niz przecimgielne? Do okulisty i zrobic TERMINOWE prawko.


Chyba patrzyłeś tylko na rozregulowane światła od poldolotów.
Oczywiście, że tak jako, że przeciwmgielne mają zdecydowanie mniejszy zasięg, a
dużo większy kąt oświetlania; świecą przy tym na pewno nie wyżej niż światła
mijania- specjalistą od optyki nie jestem, ale nie mogę sobie jakoś wyobrazić
oślepiania w takich okolicznościach.

Pozdrawiam, Marcin

PS.
Podobna dyskusja przetoczyła się w UE na temat świateł ksenonowych. Chodziło o
to czy poza tym, że światła te lepiej oświetlają drogę przy okazji nie
oślepiają jadących z przeciwka. Wypowiadały się różne autorytety i stanęło na
tym, że nie oślepiają, ale przyciągają swoją odmiennością wzrok. Polecam więc
NIE PATRZEĆ SIĘ W CZYJEŚ ŚWIATŁA, a na drogę, gdzie się jedzie.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Zauważyłem, że ostatnio wzrosła popularność świateł ksenonowych w
samochodach - i dobrze. Ale niestety też lawinowo wręcz rośnie ilość
samochodów wyposażonych w takie światła _ mocno oślepiające innych_ a
więc zagrażających bezpieczeństwu na drodze. Chodzi mi o wszelkiego
rodzaju instalacje "adaptujące technologię HID do zwykłych świateł
(halogenowych)", które nie mają racji bytu i są niedopuszczalne ze
względów opisanych wcześniej i powinny kwalifikować pojazd do
zatrzymania DR -  w nocy nawet bez możliwości kontynuowania jazdy.
Kiedy wreszcie nasza policja zamiast zbijać bąki po krzakach zajmie się
delikwentami jeżdżącymi pojazdami _nie spełniającymi warunków
dopuszczenia do ruchu_? Bo jak na razie to widać, że raczej "im to lotto"...
Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
 Witam,

 W poście <fjkaj6$d5@atlantis.news.tpi.pl
 R2r <bezspa@marsoft.net.plm.in. napisał(a)::


Zauważyłem, że ostatnio wzrosła popularność świateł ksenonowych w
samochodach - i dobrze. Ale niestety też lawinowo wręcz rośnie ilość
samochodów wyposażonych w takie światła _ mocno oślepiające innych_ a
więc zagrażających bezpieczeństwu na drodze.


Jeżdżę głownie nocą i niestety potwierdzam, kiedyś zwróciłem uwagę przez CB
jednemu to mi odpowiedział, że jak mi żal dupę ściska że takich "ksenonków"
(to cytat) nie mam to nie jego problem. Niestety policja ma to w poważaniu,
gdyby się uczciwie wzieli za badanie stanu technicznego na drodze to myslę,
że prawie połowa aut by DR utraciła. Albo pomysł lepszy dać krokodylkom
uprawnienia do kontroli osobówek :)

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
R2r pisze:


Zauważyłem, że ostatnio wzrosła popularność świateł ksenonowych w


Podniecasz się zbędnie ...

Nie dość dawno Kenickie wywalił mnie na psim polu ;) po
"rozmowie na CB" ... jechałem stopem do wawy ;)

Nie uwierzysz - kur()*&^ami rzucałem z driverem tira co ca 10
minut na (głównie) osobówki ... siedzieliśmy te 1,5 metra wyżej
w kabinie tira i byliśmy non stop oślepiani przez osobówki ...
dramat ..

IMHO - badania psychologiczne przy robieniu prawka + kampania
społeczna - jest to rozwiązanie.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: moje autko na sprzedaż :(
Prze__mek pisze:


| Mam przynajmniej wychuchane i wypieszczone auto ze znaną historią, z
| niebanalnym wyposażeniem.
| Na pewno kupisz taniej, ale ryzyko jest większe .. no i bajerów brak ;-)
| 20 kola to nie jest dużo jak na taki samochód

Tylko sprzedający napisał, że:
SYSTEM AUDIO NIE JEST PRZEDMIOTEM AUKCJI!!!

Więc jakie jeszcze jest tam niebanalne wyposażenie ?


Chociażby światła ksenonowe, światła przeciwmgłowe Hella, GPS, komplet
dobrych opon na fajnych felgach... idt. to mało wg. Ciebie?

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Uzywajcie swiatel

Przeczenie samemu sobie. Historia trolli uczy, że zawsze zaczynają to
robić. Przykład: Piotruś jeździ bezpiecznie ale 170-180 km/h, świateł
w dzień nie włącza, bo jest cudownie widoczny, światła ksenonowe są do
dupy, bo on najlepiej widzi w słonecznym, do którego widma widmo
ksenonów jest najbardziej podobne itd. Syndrom trolla.

--


Panie Kolego:

1. W drugim poscie na ww temat wyrazilem swoje zdanie nt jezdzenia na
swiatlach, nadal jezdze caly czas na swiatlach.
2. Nigdy nie wyrazalem sie nt mojej predkosci, ani moich umiejetnosci.
3. Pokaz mi w mojej wypowiedzi nt ksenonow, ze sa do dupy. Porownalem
jedynie widma. Notabene: temat, ktory warto rozwinac.
...a dopiero pozniej nazywaj mnie trolem.

MO

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: ksenony - jak to jest ?
On Sun, 13 May 2001 11:38:04 +0000, ro@silesia.pik-net.pl (RoMan


Mandziejewicz) wrote:


[...]


Co do par metali - nie dałbym głowy, czy w
przypadku palników ksenonowych nie pełnią roli pomocniczej - po prostu nie
pamiętam.


Nie pelnia. Luk ciagly w ksenonie daje swiatlo w zasadzie biale ze
srawnoscia siegajaca dziesiatek procent - nie trzeba wiec ksenonu
niczym "doprawiac". Ze jest to czyste swiatlo ksenonowe wskazuje tez
fakt iz ma troszke sino-purpurowy odcien - widmo wyladowania ciaglego
w ksenonie ma charakter tzw. "szumu bialego" czyli z grubsza stala
gestosc widmowa mocy w calym zakresie swiatla widzialnego. oko ludzkie
zas jako biale odbiera swiatlo majace wyrazne maksimum w okolicach
550nm i przycieta gestosc widmowa od strony czerwieni i blekitu - i
stad nadmiar tych barw powoduje odczucie ze swiatlo ksenonowe jest
"sinawe". W projektorach kinowych sprawe zalatwia sie stosownymi
filtrami, w lampach samochodowych najwyrazniej taki drobiazg sobie
odpuszczono.
"Przyprawia" sie mieszanki w lampach lukowych na parach metali - tu
doborem mieszanki metali i niemetali mozna uzyskac swiatlo biale
bardzo podobne do slonecznego ale niestety start tych lamp to
kilkanascie - kilkadziesiat sekund.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Swiatla ksenonowe - pytanie
Witam!

Gdzies obilo mi sie o uszy, ze swiatla ksenonowe MUSZA byc wyposazane w
system samopoziomujacy. Czy ktos moze to potwierdzic, podac jakas podstawe
(oczywiscie wiem, ze chodzi o nie oslepianie innych, ale interesuje mnie to,
skad ten wymog wyplynal - kto go wydal, moze jest jakis przepis... o ile
takowy wymog oczywiscie istnieje)?

Dzieki za pomoc
e-u

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Swiatla ksenonowe - pytanie


Witam!

Gdzies obilo mi sie o uszy, ze swiatla ksenonowe MUSZA byc wyposazane w
system samopoziomujacy. Czy ktos moze to potwierdzic, podac jakas
podstawe
(oczywiscie wiem, ze chodzi o nie oslepianie innych, ale interesuje mnie
to,
skad ten wymog wyplynal - kto go wydal, moze jest jakis przepis... o ile
takowy wymog oczywiscie istnieje)?


Homologacja auta. Układ zapobiega oślepianiu inny użytkowników drogi. Nie
ma ustawy.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Swiatla ksenonowe - pytanie


Gdzies obilo mi sie o uszy, ze swiatla ksenonowe MUSZA byc wyposazane w
system samopoziomujacy. Czy ktos moze to potwierdzic, podac jakas podstawe
(oczywiscie wiem, ze chodzi o nie oslepianie innych, ale interesuje mnie
to,
skad ten wymog wyplynal - kto go wydal, moze jest jakis przepis... o ile
takowy wymog oczywiscie istnieje)?


nie mam nic takiego, przynajmniej nie slyszeli o tym na stacji kontroli
pojazdow. choc ja w zasadzie pytalem o spryskiwacze, ktore tez powinny byc w
komplecie.
fakt, przy zakupie tego jako opcja w salonie - nie da sie oddzielnie. co
innego jak wymienia sie pozniej. ja uklad samopoziomujacy mam, ale
spryskiwaczy - brak. musialbym zmieniac zderzak .... bez sensu troche.
rt

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Czy Was tez oslepiaja...

Add_Zet wrote:

Mariusz Milobedzki napisał:
| Odnosze wrazenie, ze zarowki majtaja sie w dowolna strone
| wewnatrz lampy...

To fakt, jest takie wrażenie, ale oprócz ciekawego efektu,
nadmiernie przyciagającego uwagę, nie przeszkadzają mi.
Za to, na mnie strasznie działają światła ksenonowe.
Jakie są Wasze odczucia? Bo mnie oczy bolą? Czy to
jest fair, że ONI lepiej widzą, kosztem wymijanych kierowców?


No to okazuje sie, ze nie tylko ja mam takie odczucia. I o co tutaj
chodzi, przeciez nie jest chyba problemem zainstalowanie w samochodzie
naprawde silnych reflektorow, lecz nie robi sie tego ze wzgledu na
innych uzytkownikow drogi. Mnie te swiatla przeszkadzaja na tyle, ze
jazda noca stala sie niemila. Pozostaje tylko miec nadzieje, ze takie
burackie wynalazki nie przykma sie na wielka skale.

pozdrawiam
Leszek

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Vel Satis
Regand pisze:


| Co o nim sadzicie, moge kupic 2004 rok, 3.0 dCi, automat, stan idealny -
| sprawdzony, cena 8000 E.

A kase musisz wyslac jedynie przez WesternUnion tak? ;)


niekoniecznie. VelSatis jest MOCNO niedocenionym autem, sam sie
zastanawialem. Za 9000euro brutto mozna miec VelSatis '04, 110KW:

"Cechy wyposażenia:
Książeczka czekowa, 6 biegów, Klimatyzacja automatyczna, Elektroniczny
program stabilizacyjny, Układ przeciwko blokowaniu hamulcуw (ABS),
Regulacja przeciwpoślizgowa układu napędowego, Felgi aluminiowe, Zdalne
sterowanie, Immobilizer, Stojak na telefon komórkowy z zestawem
głośnomówiącym , Radio samochodowe / CD, Zmieniarka CD, Komputer
pokładowy, Poduszka powietrzna z przodu, Siedzenie tylne podzielone,
ZagłŃƒwki, Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Reflektory
przeciwmgielne, Światła ksenonowe, Układ mycia reflektorуw, Tempomat,
Szyby przyciemniane, 4 elektryczne podnośniki szyb, Elektrycznie
przestawiane lusterko zewnętrzne, podgrzewane, Wskaźnik temperatury
zewnętrznej, itp.."

Auto z certyfikatem dekry.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: xenony i volvo
Witam :)
Czy wie ktos moze czemu Volvo nie montuje w swoich samochodach swiatel
ksenonowych? :) w kazdym razie nigdy sie z tym nie spotkalem...
Nie mam mozliwosci niestety wpasc do salonu i zapytac, gdyz w mojej
miejscowosci takowego nie ma niestety...
Czy wie ktos moze cos na ten temat? :)

Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
Grzegorz

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: xenony i volvo


Witam :)
Czy wie ktos moze czemu Volvo nie montuje w swoich samochodach swiatel
ksenonowych? :) w kazdym razie nigdy sie z tym nie spotkalem...
Nie mam mozliwosci niestety wpasc do salonu i zapytac, gdyz w mojej
miejscowosci takowego nie ma niestety...
Czy wie ktos moze cos na ten temat? :)

Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
Grzegorz


Witaj

Niestety nie masz racji (jezeli chodzi o samochody nowe), we wszystkich
modelach Volvo S/V40, S60, V70, XC70 i S80 mozna zamontowac (jako opcja)
swiatla xenonowe (obowiazkowo z wycieraczkami reflektorow i niwomatem).

Pozdrawiam
Tomasz

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Totalnie juz nie nie wiem


Calkowicie juz zglupialem ! kazdy mowi cos innego i kto w koncu ma racje?
ale do rzeczy, jaki kolor maja swiatla ksenonowe !!! sa bardziej w biel
czy
raczej w niebieski kolorek?


jak dla mnie to one są fioletowe :)

pozdrawiam

Tofik

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Totalnie juz nie nie wiem

RooGN wrote:
Calkowicie juz zglupialem ! kazdy mowi cos innego i kto w koncu ma
racje? ale do rzeczy, jaki kolor maja swiatla ksenonowe !!! sa
bardziej w biel czy raczej w niebieski kolorek?


Wszystko zależy od punltu siedzenia :)
Z zewnątrz patrząc są fioletowo-niebieskie.
Jadąc widzisz bardziej biało.
Tak, czy siak, zwykłe w porównaniu z xenonami są żółte :)
Pozdr Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Totalnie juz nie nie wiem


| Calkowicie juz zglupialem ! kazdy mowi cos innego i kto w koncu ma racje?
| ale do rzeczy, jaki kolor maja swiatla ksenonowe !!! sa bardziej w biel
| czy
| raczej w niebieski kolorek?

W biel

Wojtek


To zależy miałem kumpla na zielone mówił różowe----dalton

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Totalnie juz nie nie wiem


Calkowicie juz zglupialem ! kazdy mowi cos innego i kto w koncu ma racje?
ale do rzeczy, jaki kolor maja swiatla ksenonowe !!! sa bardziej w biel
czy
raczej w niebieski kolorek?


Wiec tak:
NOWE sztuki w lampach bez soczewek sa bardzo biale. W lampach z soczewkami
wpadaja delikatnie w blekit, gdyz soczewka zalamuje swiatlo.
Jednak im palnik starszy, tym bardziej swieci niebieskim swiatlem (widac to
wyraznie jak sie wymieni jeden palnik na nowy), poczym przechodzi w roz i w
koncu umiera. Pod sam koniec xenon swieci tak rozowo, ze oswietlane obiekty
wydaja sie rozowe :)

Pzdr
Krzysiek R

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Totalnie juz nie nie wiem


"RooGN" <ro@wp.plwrote in message



Calkowicie juz zglupialem ! kazdy mowi cos innego i kto w koncu ma racje?
ale do rzeczy, jaki kolor maja swiatla ksenonowe !!! sa bardziej w biel
czy
raczej w niebieski kolorek?


jest kilka rodzajow palnikow, roznia sie temperatura barwowa, o ile pamietam
od 7000-14000 K

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Totalnie juz nie nie wiem


On Fri, 14 Jan 2005 22:48:26 +0100, RooGN <ro@wp.plwrote:
Calkowicie juz zglupialem ! kazdy mowi cos innego i kto w koncu ma racje?
ale do rzeczy, jaki kolor maja swiatla ksenonowe !!! sa bardziej w biel czy
raczej w niebieski kolorek?


Niebieskosinawy - w porownaniu do swiatla slonecznego maja za duzo
niebieskiego i czerwonego.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Ksenony w reflektorze H4 - za i przeciw
Witam!

Sluchajcie, co sadzicie o zestawach swiatel ksenonowych (przerobionych
mocowaniach na standardowe H4) oferowanych od pewnego czasu np. na allegro?
Jak to wyglada podczas uzutkowania? Wiadomo , nie bedzie juz dlugich - to
wynika z budowy 'zarowki' ksenonowej. Ale jak to sie ma z polem widzenia ,
przypadkowym oslepianiem, i z pozniejszym przegladem okresowym?Teoretyczie
budowa zwierciadla jak i calego reflektora przeznaczonego dla zarowki
halogenowej H4 jest zupelnie inna niz dla ksenonow. Wiec moje pytanie jest
nastepujace : czy naprawde warto jest wylozyc ta kase na ksenony i zalozyc je
zamiast standardowych H4??

pozdrawiam JARO

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Ksenony w reflektorze H4 - za i przeciw
Przemek Vonau napisał:
(...)


| Sluchajcie, co sadzicie o zestawach swiatel ksenonowych (przerobionych
| mocowaniach na standardowe H4)

Taliban spryskiwaczo/samopoziomujący już wydał na ciebie wyrok. Za chwilę
pierwsi wojownicy uderzą...


Dzień dobry, juz jestem ;)


Co do pytania - bez sensu jednak długie się czasem przydają.


Bez sensu w ogóle. Nawet abstrahując od kwesti
spryskiwaczo/poziomujących, to nadal pozostaje podstawowa kwestia
układu optycznego/budowy reflektora.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Ksenony w reflektorze H4 - za i przeciw


Sluchajcie, co sadzicie o zestawach swiatel ksenonowych (przerobionych
mocowaniach na standardowe H4) oferowanych od pewnego czasu np. na


mysle ze jesli masz pojedyncze reflektory to bez sensu. Jesli masz
podwojne - to wstawianie samej zarowki /palnika/ tez jest bez sensu IMHO.
Jesli z kolei zamiast lustra zwykłego do mijania przerobisz wszystko
(wywalisz to co było) na zestawie optycznym do xenonów. (zwierciadło +
soczewka) i wyszlifujesz szybę a drogowe zostawisz te ktore były, lub
bixenon - to taka przeróbka ma sens.

Jesli słabo swieca mijania na aktualnym ukladzie optycznym to xenon nic nie
da. POdstawa dobrego reflektora to optyka.

chyba ze chcesz miec xenon dla samej swiadomosci. Samopoziomowaniem i
spryskiwaczami bbym sie tak nie przejmowal, a raczej tym aby reflektory
swiecily poprawnie i dobrze. Przy samej wymianie zarowki na palnik i
pozostawieniu zwierciadla i ryflowanego reflektora - nie przewiduje
sukcesow. Ale to tylko moja opinia - nie poparta badaniami. Wiem tylko ze
jak reflektor jest slaby optycznie, to czy H4, czy Vision +, czy 100W to
roznica jest znikoma

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Gdzie w DC zarowki HB4 100W ?
On Mon, 30 Dec 2002 15:59:21 +0100, "Mariusz (Maniek) Milobedzki"


<mmilobed@gazeta.plwrote:
100W HB4 to przejsciowka - zamierzam wymienic lampy na europejskie (H4 i H7
z jezyczkiem po prawej) a pozniej moze ksenon - czytalem wczoraj, ze wlasnie
hella wypuscila kit z bi-ksenonem i elementami do samopoziomowania za 700EU
montowany jak H4 bez zadnych przerobek reflektora.


Ooo, a gdzie to czytałeś?
Bo ja właśnie przeczytałem na hella.de
(http://www.hella.com/produktion/HellaPortal/WebSite/Internet_de/Produ...),
że montowanie ksenonów pod szkło oryginalnego reflektora jest
odradzane przez Hellę - chociażby z powodu stukrotnego (!!!)
przekraczania dopuszczalnych wartości oślepiania, jakie powoduje
rozszczepienie światła ksenonowego na blendach szkła reflektora. A
zdaje mi się, że przy zastosowaniu żarówki H4 nie da się gładkiego
szkła użyć, no a w Twojej Camry gładkiego szkła nie ma... Więc
źródełko poproszę...

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Gdzie w DC zarowki HB4 100W ?
(http://www.hella.com/produktion/HellaPortal/WebSite/Internet_de/Produ...
vices/Fuer_Den_Autofahrer/fernsw/xenon/info/recht.jsp),

że montowanie ksenonów pod szkło oryginalnego reflektora jest
odradzane przez Hellę - chociażby z powodu stukrotnego (!!!)
przekraczania dopuszczalnych wartości oślepiania, jakie powoduje
rozszczepienie światła ksenonowego na blendach szkła reflektora. A
zdaje mi się, że przy zastosowaniu żarówki H4 nie da się gładkiego
szkła użyć, no a w Twojej Camry gładkiego szkła nie ma... Więc
źródełko poproszę...


Szkiel gladkich nie mam ale jest taka usluga jak polerowanie szkiel na
gladko i przy zakladaniu ksenona a moze nawet bi bede to zlecal do
zrobienia. Rozmawialem z Auto-West w Lodzi - robia to za chyba 100PLN per
szklo.
Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Pozdrowienia wczoraj Vectra kombi WY*****
Pozdrowienia dla Grupowicza poruszającego się ciemną Vectrą kombi
WY*****, którego wczoraj obtrukałem przy wjeździe na most Grota-Roweckiego.
Tak spytam z ciekawości-te ksenonowe światła dają dużo lepsze
oświetlenie o zwykłych żarówek? Można wierzyć tym, którzy je zachwalają
(a chyba nie zawsze  mieli możliwość skorzystania z nich). Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: awaria swiatla ksenonowego - Laguna II - serwis Wroclaw
pomozcie - wysiadlo mi prawe swiatlo ksenonowe w mojej Lagunie II, to raczej
przetwornica bo mimo ze reflektor jest teraz "martwy" to od czasu do czasu
lubi "zamrugac" pelnym swiatlem... jest mozliwosc naprawy czegos takiego we
Wroclawiu w rozsadnej cenie ? JEsli tak to gdzie?

pozdrawiam!!
konrad
GG: 232593, koni@poczta.onet.pl

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: awaria swiatla ksenonowego - Laguna II - serwis Wroclaw


carton_king wrote:
pomozcie - wysiadlo mi prawe swiatlo ksenonowe w mojej Lagunie II, to raczej
przetwornica bo mimo ze reflektor jest teraz "martwy" to od czasu do czasu
lubi "zamrugac" pelnym swiatlem... jest mozliwosc naprawy czegos takiego we
Wroclawiu w rozsadnej cenie ? JEsli tak to gdzie?


Sprawdz jak fachowcy podlaczyli kabelki. Byc moze masz podlaczone
reflektory na skretke.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: awaria swiatla ksenonowego - Laguna II - serwis Wroclaw


On Mon, 22 Jan 2007 10:43:56 +0100,  carton_king wrote:
pomozcie - wysiadlo mi prawe swiatlo ksenonowe w mojej Lagunie II, to raczej
przetwornica bo mimo ze reflektor jest teraz "martwy" to od czasu do czasu
lubi "zamrugac" pelnym swiatlem... jest mozliwosc naprawy czegos takiego we
Wroclawiu w rozsadnej cenie ? JEsli tak to gdzie?


Zamien "zarowki". Moze nie przetwornica, a tylko palnik za 50-100zl.

J.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Pirat drogowy w karetce pogotowia?

Właściwie szalejących na polskich drogach nie widziałem


tylko szwajcarów, ale to specyficzna sprawa.


A ja widzialem. 11 sierpnia wracalem z Pragi, godzina okolo 22, droga nr 46
miedzy Klodzkiem a Nysa (ale blizej Klodzka), ostry podjazd pod gore,
zakret, podwojna ciagla linia. Jada dwie ciezarowki okolo 35-40 km/h za nimi
polonez a potem ja (126p), polonez nie wyprzedza wiec ja tym bardziej sie za
to nie zabieram a nagle z tylu widze swiatla ksenonowe, ktos przyhamowal po
czym z przepieknym basowym pomrukiem silnika rozpoczal wyprzedzanie. Bylo to
BMW serii 7 na szwajcarskiej rejestracji.

Pozdrawiam Zaku
126p - oklejony

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Pirat drogowy w karetce pogotowia?
Zaku napisał:


| Właściwie szalejących na polskich drogach nie widziałem
| tylko szwajcarów, ale to specyficzna sprawa.

A ja widzialem. 11 sierpnia wracalem z Pragi, godzina okolo 22, droga nr 46
miedzy Klodzkiem a Nysa (ale blizej Klodzka), ostry podjazd pod gore,
zakret, podwojna ciagla linia. Jada dwie ciezarowki okolo 35-40 km/h za nimi
polonez a potem ja (126p), polonez nie wyprzedza wiec ja tym bardziej sie za
to nie zabieram a nagle z tylu widze swiatla ksenonowe, ktos przyhamowal po
czym z przepieknym basowym pomrukiem silnika rozpoczal wyprzedzanie. Bylo to
BMW serii 7 na szwajcarskiej rejestracji.


Widziałeś Szwajcara, czy samochód na takiej rejestracji?

Inna sprawa, że ja nie sprowadzam tematu do pewnych osobniczych
zachowań.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Focus = shit
Użytkownik WaldekGo <[nospam]aw@friko4.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3uyP4.14563$O4.289@news.tpnet.pl...


Użytkownik "Mariusz Tarkowski" <tarko@poznan.tpsa.plnapisał w
wiadomości

| A nie skojarzyles, ze Bora, TT i Beetle maja zamiast reflektorow
| projektory???
| Wiaze sie to z wysokonapieciowym zasilaniem, wiec odpiecie akumulatora
| sluzy po prostu bezpieczenstwu.
| A "pszepłaszam" co ma projektor do wysokonapieciowego zasilania ??

A wlasnie to, ze wedlug dostepnych mi materialow, projektory maja
zasilanie wysokonapieciowe.
Chyba ze mam cos pokopane w materialach. :))


Chyba masz pokopane, bo jak na moj gust projektor to jest zwykla zarowa +
soczekwa (tak jak w rzutnikach zdjec). Soczewka zastepuje tutaj lustro
(odblysnik) zwyklego reflektora ksztaltujac jego odpowiednia wiazke.

Zasilanie wysiokonapieciowe maja swiatla KSENONOWE. I wlasnie dlatego sa
montowne tylko w drogich brykach - bardzo kosztowne jest zabezpieczenie
samochodu (pasazerow) przed mozliwym dostaniem sie tego napiecia (pewnie
kilka kV) na karoserie w czasie wypadku.

SHAKESPIR

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Focus = shit


SHAKESPIR wrote:


[...]

 SZasilanie wysiokonapieciowe maja swiatla KSENONOWE. I wlasnie dlatego sa
 Smontowne tylko w drogich brykach - bardzo kosztowne jest zabezpieczenie
 Ssamochodu (pasazerow) przed mozliwym dostaniem sie tego napiecia (pewnie
 Skilka kV) na karoserie w czasie wypadku.

Napięcie _pracy_ palnika ksenonowego, to kilkadziesiąt V. kV są potrzebne do
wymuszenia zapłonu i są generowane przez przetwornicę o dość dużej
częstotliwości pracy i małej mocy - czytaj: nie są groźne dla człowieka.
Problemem jest nie tyle porażenie, co raczej przypadkowe zawilgocenie układu
i/lub zwarcie.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Focus = shit

On Tue, 02 May 2000 14:59:47 GMT, SHAKESPIR wrote:


[..[


Zasilanie wysiokonapieciowe maja swiatla KSENONOWE. I wlasnie dlatego sa
montowne tylko w drogich brykach - bardzo kosztowne jest zabezpieczenie
samochodu (pasazerow) przed mozliwym dostaniem sie tego napiecia (pewnie
kilka kV) na karoserie w czasie wypadku.


Nie, takiego ryzyka prawie nie ma, bo nie ma bezpieczniejszego miejsca
niz metalowa klatka. Chociaz jakby kabel sie urwal i do kaluzy koniec
wlecial to mogloby byc ciekawie. Uwazasz zreszta ze do luksusowego
samochodu wsadziliby potencjalnie grozne urzadzenie?
Nie znam szczegolow, ale kV sa tam tylko przy zaplonie, potem jest
ponizej 100V. To napiecie zaplonowe moze miec ogranicznik pradu i byc
prawie niegrozne.

A przyczyny sa troche inne. Koszta faktycznie sa wysokie -
przetwornica, co musi dzialac od -40 do +80deg, kable i wtyczki
odporne na pryskanie wody, nie degradujace sie przez pare lat.

Ale zobaczysz - za kilka lat wszystkie samochody beda takie mialy
i bedzie to ponizej 100$ kosztowalo. Tylko najpierw musi sie
Philipsowi fabryka zarowek zamortyzowac :-)

J.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: elektryk/elektronik we Wrocławiu
Użytkownik "Robgold" zaproponował:


Moze opisz problem ... ktos cos ci doradzi ...


Problem jest taki że mam niby światła ksenonowe, samochód jest czteroletni,
dodam że bezwypadkowy (nie liczę drobnej stłuczki), kupiony w salonie.
Światła mają taką siłę że w nocy nie jestem w stanie dostrzec drogi przed
sobą. Często wyprzedzam maluchy które mają lepiej oświetloną drogę przed
sobą niż ja!!!!!
Jak wyprzedzę jakiś samochód, to potem mam drogę oświetloną jego światłami
(po obu stronach auta) i swój cień przed sobą...
Serwis nie widzi problemu. Bo przecież światła świecą....
Na oko widać że jedno jest wogóle słabsze, takie żółtawe wręcz.
Co dziwne, przy zapalaniu żarniki dają "normalny" ksenonowy rozbłysk, ale
potem już tragedia.
Światła drogowe są OK, ale to już przecież niezależny reflektor halogenowy.
Mogę oczywiście eksperymentować, wymienić reflektory (2,5 klocka sztuka..
bagatela), potem jakieś przetwornice, regulatory. Ale chyba nie o to chodzi
żebym wydawał kasę na metodę prób i błędów.
Więc szukam fachowca.... Lub dobrej rady.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: skradziono Octavie
http://tinyurl.com/w9fau

17.10.2006 o godzinie 8:30 na Warszawskim Bemowie skradziono w brutalny
sposob auto Skoda Oktawia II Elegance sedan nr rejestracjii EPA 49MK
kolor beż sachara   ,  immobilizer  ,
diesel , skrzynia automat , swiatla ksenonowe ,  antena na dachu z
charakterystycznym pogrubieniem  z antenką GPS  , czarna skora , wbudowany
fabryczny GPS z wyswietlaczem LCD . dokladnie w polsce 18 egzemplarzy
podobnych sprzedano a z taka czarna skora to jest jedyny egzemplarz .

kierowca wyjechal z garazu na podjazd wysiadl zamknac drzwi garazu a w tym
czasie
auto odjechalo ze wszystkim . kluczyki byly w stacyjce .

a w nim paltop MIO P350 oraz notebook :
 IBM ThinkPad T43p : model 2668-F8G
 part number : UC3F8UK
 serial number : L3XYKDH .

Za informacje prowadzaca do odzyskania sprzetu przewidziano nagrode .

preside@wp.pl

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: skradziono Octavie

17.10.2006 o godzinie 8:30 na Warszawskim Bemowie skradziono w brutalny
sposob auto Skoda Oktawia II Elegance sedan nr rejestracjii EPA 49MK
kolor beż sachara   ,  immobilizer  ,
diesel , skrzynia automat , swiatla ksenonowe ,  antena na dachu z
charakterystycznym pogrubieniem  z antenką GPS  , czarna skora , wbudowany
fabryczny GPS z wyswietlaczem LCD . dokladnie w polsce 18 egzemplarzy
podobnych sprzedano a z taka czarna skora to jest jedyny egzemplarz .

kierowca wyjechal z garazu na podjazd wysiadl zamknac drzwi garazu a w tym
czasie
auto odjechalo ze wszystkim . kluczyki byly w stacyjce .

a w nim paltop MIO P350 oraz notebook :
IBM ThinkPad T43p : model 2668-F8G
part number : UC3F8UK
serial number : L3XYKDH .


nafaszerowany GPSami i nie mozna go namierzyć ? smutne..

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Upadek przemyslu motoryzacyjnego w USA
Niemiecki luksus w cudzyslowiu? Zaczynam sie powaznie obawiac, ze moze to goraco ... hehe!

Ja jezdze niemieckim wuzkiem i szczerze mowiac nie przeszkadzaja mi samoustawialne do
kierunku jazdy ksenonowe swiatla z natryskiem wody wprost na lampy, ani podgrzewane
siedzenia (opcja malo uzyteczna na Florydzie), dzwiek H&K, 6 poduszek, VVT valvetrain, DSC,
17 calowe alufelgi, utwardzone zawieszenie, elektrycznie podgrzewane lusterka czy
wielokierunkowy nastaw elektryczny siedzen. Co najzabawniejsze to wszystko dziala bez
zarzutu, a to w amerykancu graniczloby z cudem!

Leskio, Acura i Infinity oferuja te same gadzety i wedlug wielu ludzi sa to marki bardziej
niezawodne, ale nie sa tak efektowne jak niemieckie. Chociaz Acura RL 3.5V6, czy Infinity J45
albo Leksio GS430 moga narobic sporo kloptow beemce serii 5 lubo Audi A6.

Jednak Niemcy do dzis maja lepsza oferte silnikow i modeli w tej swojej klasie: 320, 325, 330,
330Ci, M3, 525, 530, 535, 545, M5, 645Ci, 745 plus dyzle do wyboru i koloru - wszystko full
wypas! Pokaz mi choc jedna amerykanska marke, ktora noze sie zmierzyc z nie tak duza
przeciez firma jak BMW ... Chill out bro!

PS. 30F na Florydzie? Don't drink tonite NOMORE !!! Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Czy jazda na światłach zwiększa bezpieczeństwo?
Nie zgadzam się, światła ksenonowe są w dzień słabo widoczne, bo mają
temperaturę zbliżoną do światła dziennego. Czas działania palnika to ok. 3000
godzin, koszt rzędu 3 kzł. Świecenie takich lamp np. w słoneczny dzień, w korku,
w środku lata to skrajny debilizm, wymuszany ustawą. Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Czy jazda na światłach zwiększa bezpieczeństwo?
> Nie zgadzam się, światła ksenonowe są w dzień słabo widoczne,
bo mają
> temperaturę zbliżoną do światła dziennego


Temperatura w tym przypadku jest malo istotna. O wiele istotniejszy
jest tzw "strumien swietly" ktory w przypadku reflektora ksenonowego
jest wiekszy niz w przypadku halogenu.

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Renailt-użytkownicy forumowi wpiszcie się na listę
Renault Laguna 1,9dCi AD2004.
Ważniejsze wyposażenie dodatkowe-elektroniczna klimatyzacja, boczne poduszki dla
pasażerów tylnych siedzeń (poduszki czołowe, boczne z przodu i kurtynowe są w
wersji podstawowej), podgrzewane siedzenia, czujnik deszczu i zmroku.
Bez problemów przejechałem nią niemal 50 000km, podczas gdy poprzedni samochód
tj. VW Passat przy takim przebiegu miał już usterki uniemożliwiające dalszą jazdę.

W zasadzie każdy kolejny kupowany przeze mnie samochód ma dodatkowe wyposażenie,
którego nie miał poprzedni. I zawsze każdy następny musi być lepiej wyposażony.
Jeżdżąc Passatem przekonałem się, ze niezbedna jest dla mnie elektroniczna
klimatyzacja. Laguna przekonała mnie, że do niezbędnych opcji należy dodać
podgrzewane fotele, czujniki zmierzchu i opadów.

Jeżdżąc samochodem żony przekonuje się do świateł ksenonowych, ale moja Laguna
nie ma jeszcze roku więc do jej wymiany minie jeszcze troche czasu... Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Co kupić za 45-50 tyś. PLN ? Doradzcie
Moje bmw ma przejechane nieco ponad 90 tys km

Niedawno wymienilem amortyzatory, jakies tuleje w zawieszeniu(polskie drogi + niski profil opon...), czujnik polozenia walu.
Oprocz tego czeka mnie zmiana tarcz i klockow ale to normalne.

Z niespodziewanych rzeczy to padl mi mechanizm wycieraczek i akumulator(to akurat byla jego pora).
Wiec wg mnie nie jest awaryjny. Nic nie trzeszczy - bardzo dobre materialy. Czasem skora zaskrzypi ;-)

I nic wiecej. Auto bardzo dobrze sie spisuje - nie widze w nim zadnych wad.
Z tego co mi sie od poczatku spodobalo - w odroznieniu od moich poprzednich aut:
-Dobre jest to ze ASC+T mozna wylaczyc przyciskiem.
-Znakomite ogrzewanie i wentylacja - swietnie rozprowadzone cieplo/zimno, zadnych przeciagow i blyskawiczne dzialanie. Jezdze wieloma autami podobnej klasy i pod tym wzgledem sa duzo gorsze.
-Swietne fotele - mam z czarna skora Montana - regulowane elektrycznie i pompowane.
- bardzo dobre swiatla ksenonowe - nie potrzeba 'dlugich'
- polecam podwojne szyby - mam takie, w dodatku ciemne - przez co zima bardzo dlugo jest cieplo w aucie, a latem slonce nie nagrzewa tak wnetrza jak w innych autach.
- poza tym prowadzenie o ktorym nie musze mowic bo juz wiele dobrych zdan na ten temat bylo wypowiedziane w wielu testach.



Porad nie musze Ci dawac jesli bmw chcesz kupic w niemczech bo wtedy staja sie one bezprzedmiotowe.

Szczerze mowiac trojka jest troche gowniarska ;-) 5 ma wiecej klasy a IMO prowadzi sie rownie dobrze. Ale to tez bardzo dobre auto.

Pozdrawiam Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Ksenony moga zostac zabronione w USA
Większość, prawdopodobnie, nie wie oczym się mówi. Światło ksenonowe, to chyba
jedyne oprócz słońca źródło światła, które potrafi oślepić w biały dzień, a cóż
dopiero w nocy!? Na dodatek jeszcze, jest silnie ogniskowane jak "światło
lasera", więc nieuniknione kołysanie karoserii podczas jazdy , powoduje nagłe
iluminacje, jak światło z flesza. Amerykanie słusznie robią zastanawiając się,
nad tym poważnym wpływającym na bezpieczeństwo problemem, My Polacy, jak
zwykle, wiemy lepiej lub jesteśmy ździwieni...
Pozdrawiam. Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Słabe ksenony w Avensisie ?
W teście oświetlenia Avensis nie wypadł najlepiej ,ale też nie najgorzej :
1.(miejsce) Mercedes C (19 punktów)
2. Saab 9-3
3. Alfa Romeo 159 , Opel Vectra , VW Passat
4. Audi A4 i BMW 3
5. Accord i Toyota Avensis
6. Mondeo
7. Peugeot 407 (11 punktów)

Wszystkie samochody miały światła ksenonowe lub bi-ksenonowe .

Jako ciekawostkę podam ,że BMW 3 ze światłami halogenowymi zebrało ostre baty.
W Auto Świecie napisali ,że oświetlają droge jak lampka od roweru . Dlatego
radzili ,żeby dokupić ksenony . Aygo w teście AŚ wypadło lepiej od BMW 3 . Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: VW Jetta - tak nudny, że chcesz umrzeć....
Witam! styl vw ma to do siebie ,ze jest nudny.i tak jest teraz nie najgorzej
(wystarczy przypomniec sobie jakie ciosane z kamienia auta tworzył VW w latach
80 tych i 90 tych) . wydaje mi sie jednak ,ze własnie w tym jego urok.VW ma
konkretnego odbiorce: człowieka którego nie stac na Audi ,ani na Mercedesa czy
BMw,ale poszukuje auta reprezentacyjnego ,dobrze wykonanego ,dajacego poczucie
solidnosci i luksusu,który jakoscia uzytych materiałow przewyzsza konkurencje.
druga sprawa to fakt ,ze materiały uzyte do wykonczenia nowych modeli (golf
V ,nowy passat troche sie pogorszyły). ceny bazowych wersji ,w porównaniu z
konkurencja sa jeszcze do zaakceptowania natomiast ceny wyposazenia
dodatkowego juz nie ,bo jak wytłumaczyc fakt ,ze swiatła ksenonowe kosztuja w
passacie 5000 zł ,a w mondeo 3000zł? spore tez sa koszty serwisu aut
VW .Pozdrawiam Łukasz Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Biksenony, ksenony itd..
Biksenony, ksenony itd..
Jak to własciwie jest z tymi światłami?
Światla ksenonowe to są te z soczewkami? i zamontowanym
spryskiwaczem? - zawsze tak myslalem ale kolega ma ksenony (tak mial
zamowienie i dostawe auta) i to wyglada jak zwykla zarowka, w kazdym
razie odblysnik jest jak u zwyklej lampy. Co prawda, jego lampy
sieca ostro i w niebieskim odcieniu ale soczewek nie ma. Jesli kto
ma wiedze na ten temat to prosze mnie oswiecic (moze byc biksenonami)

Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Biksenony, ksenony itd..
> Światla ksenonowe to są te z soczewkami?
Niekoniecznie. Ksenony mogą być montowane (fabrycznie) zarówno w
lampie z tradycyjnym odbłysnikiem jak i w projektorowej (z
soczewką). I odwrotnie, lampa z soczewka może być ksenonowa lub ze
zwykłą żarówka halogenową. Zwykłe ksenony stosuje sie tylko w
swiatłach mijania (zbyt długi czas rozjażarzania, niska trwałość
przy czestych zapalaniach gaszeniach). Biksenony to nowsza generacja
lamp, dzialaja one i na mijania i na drogowych. Sam palnik ksenonowy
świeci cały czas ale przestawia się układ optyczny lampa i wiazka
swiatła jest albo krótsza (mijania) albo sięga dalej (drogowe).
> i zamontowanym spryskiwaczem?
Ksenony maja obowiazkowo montowane spryskiwacze (i układ
samopoziomujący). Ale sa też auta ze zwykłymi halogenami i
spryskiwaczamia, więc to nie jest żaden wyznacznik.
Tu możesz zobaczyc rózne typy żarówek:
felicia.autokacik.pl/pages/zarowki/zarowki.htm Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Biksenony, ksenony itd..
Nie wiem dokładnie, konieczność stosowania układu zmywania
reflektrów przy światłach ksenonowych ma jakiś związek z oślepianiem
innych kierowców.
Podobno zabrudzone klosze lamp, (obecność na nich zanieczyszczeń)
mają wpływ na kierunek strumienia światła który źle skierowany jest
dużo bardziej oślepiający niż ze zwykłych żarówek.

p.s tak słyszłem może to prawda... Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Biksenony, ksenony itd..
> Nie wiem dokładnie, konieczność stosowania układu zmywania
> reflektrów przy światłach ksenonowych ma jakiś związek z oślepianiem
> innych kierowców.


fizyka szkola srednia :) zwykla zarowka ma szerokie widmo, tzn czestotliwosc
(dlugosc) fali swietlnej zwyklej zarowki ma szeroki zakres. w zarowce ksenonowej
widmo jest bardzo waskie, tzn czestotliwosc (dlugosc) fali jest bardzo waska
(charakterystyczna dla widma ksenonu). co z tego wynika ?

zjawiska ugiecia

wielkosc ugiecia fali zalezy od przeszkody (brudu na reflektorze) oraz od
czestotliwosci (dlugosci) fali. jesli masz szerokie widmo (zwykla zarowka) to
strumien swiatla ugnie sie "nie jednakowo" nastapi rozproszenie ale mozna
przyjac ze jest ono rownomierne. w przypadku waskiego widma (ksenony) caly
strumien swietlny ugnie sie na przeszkodzie(brudzie) tak samo, mozesz zalozyc ze
nastapi "odbicie" calego strumienia swietlnego tak jakby bylo lusterko.

przepraszam fizykow ale dawno bylem w szkole sredniej :) Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Klimatyzacja czy czujniki cofania?
al9 napisał:

> Fazi - nie chodzi o to jak to jest zbudowane. Wazne jaki daje efekt. A
komfort
> uzywania jest znaaaaacznie wiekszy. Także wiosna i zimą. Wszyscy pisza o
> schładzaniu, a zimą ustawiasz tyle ile chcesz i nie trzeba wachlowac
nastawami.
>

w moim watku nic nie wspominalem o komforcie, a jedynie o zasadzie dzialania i
roznicach pomiedzy automatycznym i recznym sterowaniem
klimatyzacja/wentylacja/ogrzewaniem. odnioslem sie w nim do twoich stwierdzen
jakoby bylyto dwa rozne urzadzenia - nie sa.
co do komfortu, zgodze sie z toba. jezdze na co dzien autami z klimatyzacja,
wlasciwie innych tutaj nie ma. wiele z nich ma sterowanie automatyczne.
wygodniejsze i bardziej komfortowe. czasami mam rowniez zludzenie (a moze tak
wlasnie jest) iz rozklad temperatur w kabinie jest bardziej rownomierny przy
sterowaniu automatycznym. a wiec komfort napewno wyzszy.
pzdr.

p.s. dlaczego do cholery, civic w europie ma takie dodatki jak autoatyczne
sterowanie klima, swiatla ksenonowe itp. a w USA tych "super bajerow" nie
oferuja. widac biedny kraj te USA...
Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: wyposażenie
absolutnie niezbędne:
- klimatyzacja
- dobre radio
- centralny zamek
- elektryczne lusterka (ponieważ cofam tylko na lusterkach to czesto przestawiam)
- tempomat

przydatne:
- elektryczne szyby (tył również)
- swiatła ksenonowe (te oryginalne a nie dorabiane u Zenka za rogiem)
- podłokietnik
- strefowa klimatyzacja


Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Golf V 1.4 80 KM za 100 000 zl
silnik:
1.4 80 KM (59 kW)
65 590,00

kolor nadwozia:
czarny "Magic" perłowy
1 320,00

kolory wnętrza:
Tapicerka "Opera"
Pokrycia siedzeń: antracytowe
deska rozdzielcza: czarna
dywaniki: czarne
0,00

Obręcze aluminiowe "Hockenheim"
1 820,00

Pakiet "Koło zapasowe"
- pełnowymiarowe koło zapasowe ze stopu metali lekkich
920,00

Klimatyzacja z regulacją elektroniczną "Climatronic"
7 550,00

Dodatkowa para drzwi z elektrycznie podnoszonymi szybami z tyłu
2 680,00

System radiowy "RCD 300"
2 220,00

Komputer pokładowy (MFA)
0,00

Dach szklany elektrycznie otwierany
4 300,00

Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
390,00

ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy)
5 490,00

Reflektory bi-ksenonowe (światła mijania i drogowe)
5 640,00

Reflektory przeciwmgielne
810,00

Akustyczny system kontroli parkowania z tyłu
2 030,00

razem 100760 Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: UWAGA BIZNESMENI ,BMW 3 (E46) Vmax< 50 kmh
Gabriel, nie zrozum mnie zle. Nie bedzie odkryciem Ameryki stwierdzenie, ze beemka to mocno
awaryjna marka. W okolicach 2000 roku ich modele, podobnie jak Merole, naszpikowano zbyt
duza iloscia czujnikow i sensorow, zwyczajnie zapominajac, ze to ustrojstwo ma przede
wszystkim jezdzic. No ale tacy sa Niemcy - bardzo butni i zarozumiali. Jak wytlumaczyc
zamontowanie sensora w ukladzie pompy powietrza? Sygnaly z roznych sensorow i czujnikow
sa przetwarzane w czipie (DMU) i czasami sie dzieja jajca galore! Po co wstawili wysuwajace sie
na slupkach spryskiwacze do swiatel ksenonowych, jakby stacjonarne nie starczyly?

Inna parafia to sam uklad napedu, ktory zawsze mieli swietny. Zadna firma o takiej reputacji nie
moze zaniedbac tego rodzaju feleru (fehler, hehe!) bo to moze oznaczac wielkie straty w
czasach gdy Japsy wypuszczaja wrecz niezawodne cacka - Honda, Nissan czy Toyota! Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Honda, honda i tylko honda
Bedzie wiecej...
Ale chyba dopiero wtedy gdy uda mi sie w koncu zarejestrowac auto i zaczac nim normalnie jezdzic a nie
wybierac sie 300 km do dealera na weekend pelen wrazen...

Moze jeszcze dwie sprawy o ktorych zapomnialem - swiatla ksenonowe - po wlaczeniu ich wieczorem mozna
poczuc sie jak w kinie - rzucany przez reflektory pas jasnosci jest odciety od gory jak zyletka - po prostu ponizej
pewnej lini wszystko jest oswietlone a powyzej nie - jest tam tylko ciemnosc, zupelnie jak na ekranie w sali
kinowej. Jasnosc swiatla rowniez jest podobnie intensywna (o ile nie mocniejsza) jak w kinie - droga przed
autem sprawia wrazenie nie oswietlonej lecz iluminowanej.

Brrr - druga sprawa - zuzycie paliwa... Co prawda liczylem bardzo pi razy oko (nie wiem ile bylo w baku gdy
zaczalem jazde, nie wiem ile bylo gdy skonczylem - ocenilem to tylko, wiem za to jaki dystans pokonalem i ile litrow
dolalem), ale wyszlo mi okolo 14l/100km. Trzeba jednak pamietac, ze byly to moje pierwsze godziny w tym aucie i
ostatnia rzecza o ktorej myslalem byla ekonomia jazdy... Po prostu dusilem na maksa i hamowalem na makasa -
chociazby po to by posluchac wycia silnika i pobawic sie przyspieszeniami. Jak dostane auto w swoje rece na
stale to powtorze pomiary tyle, ze juz dokladnie - no i sprobuje rowniez pojezdzic ekonomicznie - ostatecznie
jedno tankowanie to prawie 100 marek...

Pozdrawiam Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Do miłośników świateł przeciwmgielnych...
Światła przeciwmgielne włączane bez potrzeby to standard w Polsce.
Parę dni temu w nocy na drodze minąłem się chyba to było BMW na włączonych
drogowych światłach ksenonowych! Efekt dla mnie mnie był naprawdę
olśniewający....
Kierowca nawet nie raczył ich wyłączyć, chociaż z daleka mu mrugałem.


pozdr.

Maciej Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: DLACZEGO NIE LUBIE TOYOTY (AVENSIS 2003)
Gość portalu: Minister La[iński napisał(a):

> Jakie ma plusy:
> + doskonale wyposazenie, wreszcie super wykonczony srodek, sa w opcji swiatla
> ksenonowe, fajny panel z pseudo-aluminium na srodku
> + ma rozne "bajery" typu elektryczne zamki, reflektory soczewkowe itd.
> + z wygladu plusem sa super linie drzwi bocznych (gruby profil) bez listew
> ozdobnych z platiku SUPER!!!

+ bezpieczeństwo

> A minusy:
> - wyglad z przodu i z tylu: DLACZEGO TEN SAMOCHOD WYGLADA Z PRZODU (DO KONCA
> MASKI) JAK POWIEKSZONE RENAULT THALIA (CLIO)???? JAK JAKAS ZABA???, DLACZEGO
> MA TAKIE OBRZYDLIWE SWIATLA???

Mnie akurat się podoba, chociaż z nóg nie zwala.

> - CZEMU DO TAK DUZEGO SAMOCHODU WKLADA SIE TAK SLABE SILNICZKI I DO TEGO
> GLOSNE (PRZYANJMNIEJ 1.8 i 2.0 RYCZA NIE DO WYTRZYMANIA)!!! DLACZEGO NIE MA
> MOCNEGO SILNIKA!!! wszyscy taki maja (oprocz hondy)

Nissan Primera też nie ma. Zgodzę się, że V6, a co najmniej benzynowe turbo
byłoby bardzo na miejscu. Dla wybrednych jeszcze 4x4.


> zreszta
> soczewkowych swiatel nie ma nawet LS430???

W LS po liftingu mają być soczewki.


Pozdrawiam

PS. ex-ministrze Łapiński, w Peugeocie 607 też nie ma soczewek:))) Wyświetl wszystkie wypowiedzi z tego wątku